שר הביטחון בגבול הצפון: "נמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלנו"

    קובי פינקלר No Comments on שר הביטחון בגבול הצפון: "נמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלנו"

    שר הביטחון בני גנץ קיים הערכת מצב בפיקוד צפון ושיגר מסר לחיזבאללה, "מדינת ישראל תדרוש את האחריות מסוריה ומלבנון לכל מה שקורה בשטחן"

    בני גנץ צילום: פלאש 90
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע המתיחות הגבוהה בין ישראל לחזיבאללה עם הבטחות לנקמה על הרג פעיל הארגון בסוריה. והכוננות הגבול מצד ישראל, שר הביטחון, בני גנץ, ביקר היום (ראשון) בפיקוד הצפון וקיים הערכת מצב, בהשתתפות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד צפון אלוף אמיר ברעם, ראש אמ"ן אלוף תמיר הימן, וראש אמ"ץ אלוף אהרון חליווה.

    שר הביטחון בני גנץ אמר בתום הערכת המצב: "הגעתי לבחון מקרוב את ההיערכות של צה"ל נוכח המתיחות. התרשמתי מאוד מעומק הניתוח, ומאופן ההיערכות של כוחות צה"ל שפועלים בכלל המרחב של פיקוד הצפון".

    שר הביטחון הבהיר לצד השני כי "אין למדינת ישראל אינטרסים בסוריה או בלבנון, להוציא אינטרסים ביטחוניים, ואנחנו נמשיך לעמוד על האינטרסים הביטחוניים שלנו שמקפלים בתוכם בעיקר את סוגיית אי ההתבססות האיראנית, אי העברת נשק מתקדם ומניעת התבססות כושר הדיוק בכל מקום במרחב, בין שהוא בסוריה ובין שהוא בלבנון".

    גנץ שיגר אזהרה למדינות השכנות ואמר, "המצב בלבנון ובסוריה הוא מצב לא טוב, לא מבחינה כלכלית, לא מבחינת הקורונה, לא מבחינת התשתיות שלהם, אני מזכיר גם ללבנון וגם לסוריה שהן אחראיות על מה שקורה בשטחן ומשטחן".

    גנץ הבהיר כי "מדינת ישראל תדרוש את האחריות הזו. אנחנו לא מחפשים לבצע הסלמות מיותרות, אבל מי שיבחן אותנו – יפגוש יכולת פעולה מאוד גבוהה ואני מקווה שלא יהיה לנו צורך לעשות בה שימוש".



    0 תגובות